Skip to main content

Filip Košťálek

Umělecký ředitel, Colours of Ostrava

Od streamu k srdci: Jak se mění hudební publikum 21. století

Filip Košťálek je hudební dramaturg s více než desetiletou praxí na mezinárodní hudební a festivalové scéně. Aktuálně působí jako umělecký ředitel Colours of Ostrava. Filipova práce propojuje žánry i kultury a přináší špičkové světové talenty novým publikům. V poslední době byl oceněn European Festival Award, zařazen mezi New Bosses magazínu IQ a figuroval také v žebříčku Forbes 30 pod 30. V týmu prestižního mezinárodního hudebního festivalu v České republice Colours of Ostrava působí již 10 let. Festival se koná každé léto v červenci po dobu čtyř dnů v industriálním areálu s kapacitou přes 50 000 lidí. Nabízí 8 hudebních scén, 7 diskusních scén a více než 120 kapel z celého světa – od světových hvězd až po nové hudební objevy.Kromě toho se podílí i na dalších akcích: Festival v ulicích – Art & Life a mezinárodní hudební konferenci a showcase festivalu Czech Music Crossroads.
Hudební publikum se rychle mění – od generací, které objevují hudbu skrze streaming a sociální sítě, až po návštěvníky hledající autenticitu a zážitky přesahující samotný koncert. Zásadní roli v hudebním byznysu dnes podle něj hraje umělá inteligence, která pomáhá porozumět chování návštěvníků, předvídat jejich preference a přinášet personalizovanější program i komunikaci.